( 5.0 امتیاز از 1 )
یکشنبه 17 دی 1396 00:55

عضلات پشت ران كه تعداد آنها 3 عدد است در اصطلاح همسترینگ خوانده می‌شوند. عمل این عضلات خم كردن زانوست و قوی بودن آنها در ورزش‌هایی كه به دو نیاز دارند، مهم است.ورزش‌هایی مانند دو یا پرش گاهی اوقات باعث كشیدگی این عضلات می‌شوند و باعث می‌شود كه هنگام راه رفتن یا خم و راست كردن زانو در پشت ران احساس درد كنید. قرار دادن كمپرس سرد و بالا قرار دادن پاها و بستن باندكشی به ب

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد حركاتی برای تقويت عضلات پشت ران ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع درمان با ورزش دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

عضلات پشت ران كه تعداد آنها 3 عدد است در اصطلاح همسترینگ خوانده می‌شوند. عمل این عضلات خم كردن زانوست و قوی بودن آنها در ورزش‌هایی كه به دو نیاز دارند، مهم است.
ورزش‌هایی مانند دو یا پرش گاهی اوقات باعث كشیدگی این عضلات می‌شوند و باعث می‌شود كه هنگام راه رفتن یا خم و راست كردن زانو در پشت ران احساس درد كنید. قرار دادن كمپرس سرد و بالا قرار دادن پاها و بستن باندكشی به برطرف شدن درد و كاهش تورم كمك می‌كند. برای پیشگیری از بروز مشكلات مشابه، باید قبل از ورزش با انجام حركاتی عضلات خود را گرم كنید.

 
حركت اول:
روی شكم بخوابید، ‌طوری كه پاهایتان به طور مستقیم در پشت شما قرار گیرند. حالا پای خود را تا كنید به گونه‌‌‌ای كه پاشنه به باسن نزدیك شود. 5 ثانیه این وضعیت را حفظ كنید و بعد پای خود را به سمت زمین برگردانید. این حركت را 3 بار در روز و هر بار 10 مرتبه تكرار كرده و حتی می‌توانید با بستن وزنه به مچ پا نیز آن را انجام دهید.

حركت دوم:
مانند شروع حركت قبل روی شكم دراز بكشید. ماهیچه‌های باسن و پشت ران را منقبض كرده و پایتان را به اندازه 20 سانتی‌متر از زمین بلند كنید. دقت كنید كه زانویتان خم نشود. 5 ثانیه در این حالت باقی بمانید و سپس به وضعیت اولیه برگردید. این حركت را برای هر پا 10 بار و 3 مرتبه در روز تكرار كنید.

حركت سوم:
در جای خود بایستید. سپس با پای راست یك گام به جلو بردارید. پای چپ خود را به سطح زمین نزدیك كرده و در همین حال پای راست خود را خم كنید. این حركت را نیز برای هر پا 10 بار و 3 مرتبه در روز تكرار كنید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ

jamejamonline.ir
مطالب پیشنهادی :
نرمشهایی برای تقویت لگن و پاها
چرا عضلات دچار گرفتگی میشوند؟
راهکار بدست آوردن باسن و ران متناسب
آيا پيادهروی رانها را بزرگ میكند؟
ده ورزش برای تقویت زانو
به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )

مطالب مرتبط

تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر