( 5.0 امتیاز از 1 )
دوشنبه 25 دی 1396 00:55

محققان اعلام کردند تقریبا نیمی از بزرگسالان حداقل در یکی از پاهای خود تا رسیدن به سن 85 سالگی دچار آرتروز می‌شود و البته این ریسک در بین افراد چاق بیش‌تر است. وزن بیش‌تر فشار را بر مفاصل زانو افزایش می‌دهد.دکتر ویلیام برایان یک جراح ارتوپد در مرکز پزشکی ورزشی واقع در هاستون در این باره گفت: هر زمان که شما قدم برمی‌دارید سه برابر وزن خود را به زانوی خود وارد می‌

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد محافظت از زانو با ورزش ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع درمان با ورزش دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

 

محققان اعلام کردند تقریبا نیمی از بزرگسالان حداقل در یکی از پاهای خود تا رسیدن به سن 85 سالگی دچار آرتروز می‌شود و البته این ریسک در بین افراد چاق بیش‌تر است. وزن بیش‌تر فشار را بر مفاصل زانو افزایش می‌دهد.
دکتر ویلیام برایان یک جراح ارتوپد در مرکز پزشکی ورزشی واقع در هاستون در این باره گفت: هر زمان که شما قدم برمی‌دارید سه برابر وزن خود را به زانوی خود وارد می‌کنید.

 زمانی که شما می‌دوید فشار وارده به 5 برابر می‌رسد. زمانی که شما می‌‌پرید شدت فشار 7 برابر می‌رسد. اگر شما مرتبا در زانوهای خود احساس درد می‌کنید، تغییر شیوه زندگی می‌تواند به عنوان اولین اقدام مورد نظر قرار بگیرد.

کاهش وزن تا 70 درصد و ورزش کردن تا 30 درصد می‌تواند در کاهش دردها موثر باشد.
ورزش‌های با شدت متوسط مانند شنا و دوچرخه سواری نیز بسیار بهتر از دویدن یا شنا کردن می‌تواند در حفاظت از زانوها موثر باشد.
 
تقویت عضلات ران‌ها و کمر در کاهش فشار زیاد روی زانوها موثر است.

اگر شما بیش از دو هفته به طور مداوم احساس زانو درد دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است مشکلی در زانوی شما وجود داشته باشد که با گذشت زمان امکان حادتر شدن آن وجود دارد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
  khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 چه ورزشی برای زانو درد خوب است ؟
زانو و زانو درد
ورزشی بسیار موثر جهت درمان درد زانو
ده ورزش برای تقویت زانو
چگونه زانو درد خود را با ورزش کنترل کنیم؟ 
 
به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر