( 5.0 امتیاز از 1 )
سه شنبه 08 اسفند 1396 21:56

برای پیشگیری و بهبود این حالت راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم:قبل از ورزش سنگین حتما نرمش کرده و به اصطلاح بدنتان را گرم کنید.توانایی ها و محدودیت های جسمی خود را بشناسید و بیش از توان خود به عضلات فشار وارد نکنید.اگر در حین ورزش احساس کردید که دچار خستگی مفرط شده اید و عضلات بیش از حد دردناک شده اند ورزش را متوقف کنید زیرا ممکن است عضلات شما آسیب ببینند، به ویژه اگر معمولا تحرک و فعالیت بدنی

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد شما هم پس از ورزش بدن درد دارید؟ ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع درمان با ورزش دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

برای پیشگیری و بهبود این حالت راه هایی  را به شما پیشنهاد می کنیم:

قبل از ورزش سنگین حتما نرمش کرده و به اصطلاح بدنتان را گرم کنید.

توانایی ها و محدودیت های جسمی خود را بشناسید و بیش از توان خود به عضلات فشار وارد نکنید.

اگر در حین ورزش احساس کردید که دچار خستگی مفرط شده اید و عضلات بیش از حد دردناک شده اند ورزش را متوقف کنید زیرا ممکن است عضلات شما آسیب ببینند، به ویژه اگر معمولا تحرک و فعالیت بدنی ندارید و گاه گاهی ورزش می کنید.

بعد از ورزش سعی کنید بلافاصله دوش بگیرید.

عضله ای را که گرفته و منقبض شده است به آرامی ماساژ دهید.

عضله دردناک را در وضعیت کاملا بی حرکت قرار ندهید، سعی کنید به آرامی و ملایم عضله تان را حرکت دهید.

اگر هوا سرد بود، تا حد امکان عضله را گرم نگه دارید.

از لبنیات و منابع کلسیم به میزان کافی استفاده کنید، زیرا یون کلسیم در پیشگیری از انقباض و گرفتگی عضله نقش دارد.

پتاسیم نیز در پیشگیری از گرفتگی عضلات نقش دارد. برای دریافت این ماده معدنی موز بخورید.





تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health






نکاتی برای ورزش در کودکان(1)
حداقل نیاز روزانه به ورزش چقدر است؟
وعده‌های غذایی پیش از ورزش
نکاتی برای ورزش در کودکان(2)

به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر