( 5.0 امتیاز از 1 )
چهارشنبه 09 اسفند 1396 00:56

اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟ ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع درمان با ورزش دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :
 
اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.

مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده روی سریع انجام می دادند، بعد از حدود 4 ماه، در تست های مربوط به حافظه پیشرفت و بهبود قابل توجهی مشاهده می شود.

متخصصان معتقدند که ورزش نقش مهمی در بهبود عملکرد شناختی و پیشگیری از زوال عقل (دمانس) در دوران سالمندی ایفا می کند.

براساس تحقیقات، ورزش های هوازی در بهبود حافظه نقش موثرتری دارند اما نکته مهم تر این است که ورزش و فعالیت بدنی به صورت مداوم و حداقل سه بار در هفته انجام شود.




تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health



خوراکی های موثر برای تقویت حافظه
این گونه مراقب حافظه خود باشید
حافظه کوتاه مدت به این ماده حیاتی وابسته است
10 روش تقویت حافظه

به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر