( 5.0 امتیاز از 1 )
شنبه 19 اسفند 1396 10:57

تاثیر ورزش بر افزایش عمر بیولوژیکیآیا ورزش شدید و منظم می تواند " چشمه جوانی " شما باشد؟ تحقیقات جدید نشان می دهند که می تواند – حداقل برای جوانی سلول های بدن تان.به گفته لری تاکر Larry Tucker ، استاد علوم ورزشی در دانشگاه یانگ برینگهام در ایالت یوتا:" فقط به این دلیل که سن شناسنامه شما 40 ساله است به این معنی نیست که از نظر بیولوژیکی هم 40 ساله باشید. همه ما افرادی که کمتر از سن واقعی خودش

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد ورزش کردن 9 سال بیولوژیکی به عمرتان اضافه می کند ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع درمان با ورزش دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

تاثیر ورزش بر افزایش عمر بیولوژیکی

آیا ورزش شدید و منظم می تواند " چشمه جوانی " شما باشد؟ تحقیقات جدید نشان می دهند که می تواند – حداقل برای جوانی سلول های بدن تان.

به گفته لری تاکر Larry Tucker ، استاد علوم ورزشی در دانشگاه یانگ برینگهام در ایالت یوتا:

" فقط به این دلیل که سن شناسنامه شما  40 ساله است به این معنی نیست که از نظر بیولوژیکی هم 40 ساله باشید. همه ما افرادی که کمتر از سن واقعی خودشان به نظر می رسند را می شناسیم. هر چه فعالیت بدنی ما بیشتر باشد، پیری بیولوژیکی، کمتر در بدن ما هویدا می شود. "

 تاثیر ورزش بر افزایش عمر بیولوژیکی

او و همکارانش داده های یک نظر سنجی که از 5800 آمریکایی گرفته شده را بررسی کردند. محققان نتیجه گرفتند افرادی که به طور مدام سطوح بالایی از فعالیت فیزیکی داشتند به طور قابل توجهی " تلومر" های  طولانی تری نسبت به افرادی که فعالیتشان متوسط بوده یا بدون فعالیت بوده اند، داشتند.

تلومر telomeres: پروتئین انتهای کروموزوم هاست. هر بار که یک سلول تکرار می شود، کمی از کلاهک انتهایی آن را از دست می دهد. بنابراین هر چه سنتان بالاتر برود، تلومرها کوتاه تر خواهند شد.

محققان به این نتیجه رسیدند، تلومر ها در بزرگسالانی که سطح بالای فعالیت فیزیکی دارند، 7 سال کمتر از کسانی که فعالیت متوسط داشته اند، پیر شده. و 9 سال کمتر، نسبت به افرادی که فعالیتی ندارند.

نویسنده مطالعه " فعال بودن" را با  دویدن آهسته، 30 دقیقه برای زنان یا 40 دقیقه برای مردان، 5 روز در هفته تعریف کرده است.

به گفته تاکر " اگر می خواهید تفاوت واقعی در کاهش پیری بیولوژیکی خود مشاهده کنید، ورزش کم به دردتان نمی خورد. باید به طور منظم و با شدت بالا ورزش کنید. "

" این مطالعه در واقع ثابت نمی کند که ورزش کوتاه شدن تلومرها را به تاخیر می اندازد. با این حال " ما می دانیم که فعالیت فیزیکی منظم باعث کاهش مرگ و میر و طول عمر می شود و در حال حاضر ما می دانیم که این مزیت ممکن است به دلیل حفظ طول تلومرها باشد. "

این مطالعه در شماره  جولای 2017 مجله Preventive Medicine منتشر شده است.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health




 

به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )

مطالب مرتبط

تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر