( 5.0 امتیاز از 1 )
چهارشنبه 02 خرداد 1397 09:03

توجه داشته باشید نجویدن غذا به اندازه کافی، باعث هضم ناقص آن در دستگاه گوارش، تنبلی روده و در نتیجه تخمیر غذا در دستگاه گوارش می‌شود. همه این موارد کنار هم می‌توانند با ایجاد گاز‌های بدبو در دستگاه گوارش، هم تورم معده و هم دهان شما را بسیار بدبو کنند.

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد راه‌های پیشگیری از نفخ بعد از افطار ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع سلامت عمومی دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

هفته نامه سلامت - دکتر غلامرضا کردافشاری، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران:

1. معمولا افراد به دلیل گرسنگی و تشنگی چند ساعته که در طول روز با آن مواجه بوده اند، در ساعت افطار اقدام به خوردن مواد غذایی مختلف با همدیگر می کنند که همین مسئله می تواند هم باعث ایجاد نفخ و هم پرخوری شود. از این رو، اولین توصیه به افراد روزه دار برای پیشگیری از نفخ کردن، این است که تعداد مواد غذایی سفره افطار را محدود کنند و خوردن انواع مواد غذایی را در ساعات بین افطار تا سحر تقسیم کنند.

راه‌های پیشگیری از نفخ بعد از افطار

2. تند تند خوردن غذا و نجویدن کامل لقمه های غذایی، دلیل دیگری برای ابتلا به نفخ پس از صرف افطار است. از این رو، توصیه می شود ترکیبات غذایی موجود در سفره افطار را به خوبی و به آرامی بجوید تا کاملا با بزاق دهان آغشته شوند و مشکل گوارشی برای شما ایجاد نکنند. هر چه غذا قبل از رسیدن به معده بیشتر جویده شود، هضم آن ساده تر خواهد شد و فشار کمتری هم به دستگاه گوارش خواهد آمد.

3. توجه داشته باشید نجویدن غذا به اندازه کافی، باعث هضم ناقص آن در دستگاه گوارش، تنبلی روده و در نتیجه تخمیر غذا در دستگاه گوارش می شود. همه این موارد کنار هم می توانند با ایجاد گازهای بدبو در دستگاه گوارش، هم تورم معده و هم دهان شما را بسیار بدبو کنند.

4. غذا خوردن بیش از حد، یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد اختلال در عملکرد معده برای هضم مواد غذایی می شود و نتیجه ای جز ناراحتی های گوارشی و نفخ ندارد. به همین دلیل هم بهتر است غذا را با آرامش بخورید تا پیام سیری به موقع به مغزتان مخابره شود و پرخوری نکنید.

5. افرادی که بعد از خوردن افطاری بیش از اندازه نفخ می کنند، بهتر است هنگام غذا خوردن صحبت نکنند تا هوا وارد دستگاه گوارش شان نشود. به علاوه، نوشیدن بیش از حد نوشیدنی های گازدار و حاوی کافئین مانند نوشابه، چای پررنگ و قهوه نیز در وعده افطار به این افراد توصیه نمی شود.

به مطلب امتیاز دهید :
( 5.0 امتیاز از 1 )

مطالب مرتبط

دستور پخت حلیم

یکشنبه 06 خرداد 1397 12:27

طرز تهیه شیر برنج مکزیکی

شنبه 05 خرداد 1397 12:27

نوشیدنی‌های ضد عطش

جمعه 04 خرداد 1397 08:55

انواع دسر با فرنی

پنجشنبه 03 خرداد 1397 12:27

روش‌های کاهش سردرد روزه داران

یکشنبه 30 اریبهشت 1397 08:55

فیلم، دستور پخت زولبیا

شنبه 29 اریبهشت 1397 12:27
تعداد نظرات : 0 نظر

ارسال نظر

Change the CAPTCHA code
قوانین ارسال نظر