( 5.0 امتیاز از 1 )
چهارشنبه 31 مرداد 1397 12:55

تمرین‌های کششی برای کودکان باید به عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه آن‌ها در نظر گرفته شود. شاید انجام بهترین حرکات کششی برای کودکان یک امر طبیعی باشد، اما به عنوان والدین باید حواسمان به سطح و نوع حرکات کششی کودکان باشد.

این مطلب از سایت بهدونی، مطلبی در مورد بهترین تمرین‌های کششی برای کودکان ارائه شده است، همچنین می توانید برای مشاهده ی مطالب بیشتر هم موصوع این مطلب، موضوع سلامت عمومی دنبال کنید.

به گزارش بهدونی :

وب‌سایت کودکت - نسترن خسور: تمرین های کششی برای کودکان باید به عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه آن‌ها در نظر گرفته شود. شاید انجام بهترین حرکات کششی برای کودکان یک امر طبیعی باشد، اما به عنوان والدین باید حواسمان به سطح و نوع حرکات کششی کودکان باشد.

مخصوصا در طول جهش رشدی کودکان و نوجوانان، ماهیچه‌های آنها دچار فشردگی می‌شود و نیاز به این تمرین‌های کششی برای کودکان وجود دارد.

بهترین تمرین‌های کششی برای کودکان

دلایل اهمیت تمرین های کششی برای کودکان

زمان انجام تمرین های کششی برای کودکان

کودکان می‌توانند این کشش‌ها را قبل و بعد از دویدن یا بازی فوتبال یا فعالیت‌های مشابهی مانند آن انجام دهند. آنها همچنین می‌توانند ورزش یوگا را انتخاب کنند. بهتر است کودکان سه بار در هفته تمرین‌های کششی داشته باشند.

حرکات کششی برای گرم کردن قبل از ورزش یا سایر فعالیت‌های مربوط به تناسب اندام باید داینامیک باشد نه ایستاتیک. حرکات کششی داینامیک می‌تواند شامل تکرار چرخاندن دست‌ها، پا‌ها یا لگن باشد. بعد از ورزش و بازی فیزیکی، بچه‌ها باید به کمک حرکات کششی، بدن‌شان را سرد کنند.

حالا دیگر وقت حرکات کششی استاتیک فرا رسیده است. این حرکات روی عضلات ساق پا و عضلات پشت ران، تمرکز می‌کند و آنها را تقویت می‌کند. به کودک نشان دهید که چطور می‌تواند بدون فشار شدید به ماهیچه‌ها حرکات کششی را در هر ناحیه به اندازه ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهد. اگر کودک شما صدمه دیده یا مشکل فیزیکی دارد، قبل از اینکه شروع به انجام حرکات کششی کند، با یک پزشک یا متخصص کودکان مشورت کنید.

بهترین تمرین‌های کششی برای کودکان

بهترین تمرین های کششی برای کودکان

مجموعه کشش‌های ساده: به کودکتان نشان دهید که چطور می‌توانند با یک سری حرکات کششی عضلات دست و پا و کمرشان را تقویت کنند. همچنین بچه‌ها می‌توانند حرکات کششی را همراه دوستان خود در خارج از منزل انجام دهند و لذت ببرند.

پروژه‌های هنری: پروژه‌های هنری می‌توانند باعث تقویت عضلات دست و پا و کمر کودکان شوند. کودکان را تشویق به انجام پروژه‌های هنری بزرگ و خلاقانه کنید. به مرور متوجه خواهید شد که این مشارکت‌ها باعث کشش عضلات دست و پا و کمر کودکان شده است.

نوار‌های رنگی: با استفاده از نوار‌های رنگی محل انجام کشش‌ها را روی سطح زمین مشخص کنید. نوار‌ها را به هر شکل و اندازه‌ای که مایل هستید روی زمین ترسیم کنید. این بازی دقیقا شبیه بازی توییستر است. همچنین می‌توانید از تکه‌های تشک‌های رنگی قدیمی مثل تشک‌های یوگا به جای نوار‌های رنگی استفاده کنید.

بازی‌های رومیزی یا تخته‌ای: ABC Game نوع دیگری از بازی‌های پریدنی توییستر است. این بازی علاوه بر اینکه حروف الفبا را به کودکان آموزش می‌دهد فرصت خوبی برای انجام حرکات کششی است.

کتاب‌های تصویری: برخی از کتاب‌های مخصوص آموزش فعالیت‌های ورزشی وجود دارد که در آن حرکات کششی در قالب تصاویر کارتونی به کودکان آموزش داده شده است.

پارک‌های ماجراجویی: برای کودکان بزرگتر، پارک‌های ماجراجویی فرصت خوبی را برای انجام فعالیت‌های کوهنوردی، کشش و تقویت عضلات بزرگ فراهم می‌کند.

فراموش نکنید ورزش کردن کودک یکی از موضوعات مهم در تربیت کودک است. می‌توانید با انجام این حرکات کششی به همراه کودکت ضمن تقویت رشد روحی و جسمی فرزندتان از یک روز پر انرژی و سرشار از شور زندگی لذت ببرید. همچنین ما و سایر والدین را از طریق بخش نظرات در جریان تجربه‌های خود قرار دهید.