سلامت, درمان با ورزش

می توان هم روزه گرفت و هم ورزش کرد؟

ورزش در ماه رمضان چگونه انجام شود؟وقتی ماه رمضان از راه می‌رسد بسیاری از ورزشکاران در باره تداوم برنامه‌های تمرینی و تغذیه‌ای شان در این ماه دچار سردرگمی می‌شوند. از طرفی به دلیل افت آمادگی بدنی نمی‌توانند در ماه رمضان، ورزش را کنار بگذارند و از طرفی نمی‌خواهند لذت معنوی ناشی از روزه داری را از دست بدهند.دکتر مهرداد بهرامیان متخصص فیزیوتراپی و عضو هیات‌مدیره انجمن علمی فیزیوتراپی راهکارهاییرا ارا

سه شنبه 01 خرداد 1397 10:57

درمان دیسک کمر با حرکت همسترینگ نشسته

درمان دیسک کمر با این حرکت ورزشی۸۰ درصد افراد در طول زندگی دچار کمر درد می‌شوند. گاهی اوقات دلیل این کمردرد، دیسک کمر است که می‌توان با انجام برخی از حرکات ورزشی میزان درد آن را کاهش داد. مشکل دیسک کمر معمولا در قسمت پایانی کمر ایجاد می‌شود. انجام حرکات ورزشی می‌تواند در کاهش درد و افزایش کارایی موثر باشد.نحوه اجرای حرکت همسترینگ نشستههمسترینگ نشسته باعث می‌شود که همسترینگ منقبض و منبسط شود. این ح

سه شنبه 04 اریبهشت 1397 20:57

بهبود نرمی مفاصل با این ورزش

بهبود نرمی و شلی مفاصل با این ورزش هابیماری نرمی مفاصل یک بیماری ژنتیکی است که در آن نقص در یک ژن خاص که توسط پدر و مادر به فرزندان منتقل می‌شود نقش اساسی دارد.یاسر نژادی جراح و متخصص ارتوپدی در خصوص بیماری نرمی مفاصل توضیح داد: واژه نرمی مفصل که عبارت پزشکی ان هایپر موبیلیتی Hypermobilite مفصل است به خودی خود بیماری تلقی نمی‌شود و بدلیل قابلیت انعطاف بیش از حد مفصل به این نام خوانده می‌شود که می‌

جمعه 24 فروردین 1397 10:57

علت کمر درد بعد از ورزش و حرکات اصلاحی برای درمان آن

علت کمر درد بعد از ورزش چیست؟اگر بعد از تمرین یا بازی یا هر ورزشی دچار کمر درد در ناحیه پایین شدید باید فورا به آن رسیدگی کنید. کشش یا فشار حاد عضلات نیاز به تسبیت، سرد کردن و استراحت دارد. اگر درد بعد از اقدامات و درمان مناسب بهبود گیا نکرد ممکن است علتش مشکلات بلند مدت بوده باشد.1 . جراحت حادگرفتگی در عضلات پایینی کمر بعد از انجام ورزش های میان تنه کاملا طبیعی است. علت آن واکنش التهابی طبیعی بدن

سه شنبه 14 فروردین 1397 10:57

چگونه توانمندی و انعطاف‌پذیری مفصل شانه را افزایش دهیم؟

تقویت شانهدرد شانه یکی از شکایات عمده افراد است. گاهی اوقات علت درد در این قسمت ارتباطی با اختلالات شانه ندارد و از نواحی دیگر به شانه انتشار پیدا می‌کند. البته عوامل مختلفی باعث درد شانه می‌شوند از جمله التهاب تاندون‌ها، آسیب‌های عضلانی، ضعف عضلات اطراف شانه، دردهای انتشاری و حتی بی‌تحرکی.شناخت مفصل شانهمفصل شانه از 3 استخوان کتف در پشت، قسمت بالایی استخوان بازو در خارج، استخوان ترقوه در جلو و 1

پنجشنبه 24 اسفند 1396 20:57

رعایت این قوانین در پیاده روی باعث تقویت استخوان ها می شود

تاثیر پیاده روی بر تقویت استخوان هاشما می توانید تنها با چند ترفند ساده و انجام آنها به طور منظم، از استخوان هایتان بیشتر محافظت کنید، و خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی‌های ناشی از آن را کاهش دهید. در این مطلب، برخی از راه های بی خطر و موثر برای انجام پیاده روی به منظور تقویت استخوان‌ها معرفی شده است، البته به شرط این که حداقل ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه در هر بار، پیاده روی کنید.با افزایش

پنجشنبه 24 اسفند 1396 10:57

ورزشی برای قوی کردن کل بدن

ورزش پلایومتریک چیست؟اگر تا به حال کسی را در پارک دیده اید که از زمین روی نیمکت ها می پرد و این حرکت را تکرار می کند و با خود فکر کرده اید برای چه این همه انرژی برای این کار استفاده می کند، جوابتان این است که آنها در حال تمرین پلایو متریک هستند. به ورزش پلایومتریک تمرین پرش نیز می گویند و هدف از انجامش اعمال حداکثر انرژی در مدت زمان کوتاه است. پلایو متریک برای افزایش قدرت و سرعت عالی است و کاملا ب

پنجشنبه 24 اسفند 1396 00:57

تاثیر ورزش بر مغز، می‌تواند مانع پرخوری شود

سیستم پاداش دهی مغز چگونه است و ورزش در آن چه نقشی داردبعد از یک روز کاری طولانی به خانه برمی‌گردید و روی مبل رها می‌شوید! خیلی خسته‌اید، حتی مغزتان هم از سروکله زدن با اعداد و کلمات و اسکرین کامپیوتر خسته است. شاید وسوسه شوید فقط شام بخورید و استراحت کنید، اما مطالعه‌ای جدید نشان می دهد، انتخاب بهتر این است که ورزش کنید!هر چه زمان بیشتری را صرف نشستن و نوشتن و محاسبه و فکر کردن کنید، ورزش بعد از

چهارشنبه 23 اسفند 1396 20:57

مبتلایان به ام اس چگونه باید ورزش کنند

ورزش برای مبتلایان به ام‌اسسروش شرفیان اردکانی، کوهنورد جوانی است که به بیماری ام‌اس مبتلاست. صعود به قله 7000 متری هدف سال گذشته او بود. شرفیان یکی از هزاران نفری است که تلاش می‌کند ابتلا به این بیماری او را زمین‌گیر و گوشه‌گیر نکند. برای همین با امید به لحظات بهتر و موفق همچنان تلاش می‌کند.عملکرد شرفیان برای شما تحسین‌برانگیز است یا جوانی که هر روز در بخش ورودی مترو می‌نشیند و با سازدهنی سعی می‌

چهارشنبه 23 اسفند 1396 10:57

قبل از شروع به دویدن بخوانید

راهکارهای انجام یک تمرین خوب ۱. مطمئن شوید که بدن شما آماده دویدن استچنانچه به تازگی هیچ فعالیت ورزشی انجام نداده‌اید، سعی کنید که زیاد به بدن خود فشار نیاورید، حتی اگر که احساس شادابی می‌کنید، زیرا در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به بدن خود می‌شوید. همچنین اگر بالای ۵۰ سال سن دارید یا از بیماری‌هایی نظیر دیابت (قند) یا بیماری‌های قلبی رنج می‌برید، قبل از شروع به دویدن با دکتر خود مشورت کنید. ۲.

چهارشنبه 23 اسفند 1396 00:57

ماساژ تراپیست بعد از یک ساعت ماساژ درمانی به 12 مشکل در بدن شما پی می برد

مورد که یک ماساژ تراپیست بعد از یک ساعت ماساژ درباره شما می فهمد:مطمئنا انتظار داریم که ماساژ یک *ماساژ تراپیست Massage Therapist تنش های عضلات مان را کاهش داده و به بهبود آسیب های وارده به ما، کمک کند. ولی یک ساعت خوابیدن روی تخت ماساژ، ماساژ تراپیست را متوجه مشکلاتی بیشتر از استرس خواهد کرد. ما با تعدادی ماساژ تراپیست صحبت کرده ایم تا ببینیم چقدر می توانند در مورد ما و سلامتمان صحبت کنند.*ماساژ

سه شنبه 22 اسفند 1396 10:57

جلوگیری از دیسک کمر با دویدن امکان پذیر است!

دویدن از درد دیسک کمر جلوگیری می‌کندبه گزارش nytimes، بررسی‌های اخیر نشان داده است در صورتی که ستون فقرات و دیسک کمر فعال‌تر باشد و فعالیت به صورت ورزش انجام  شود احتمال آسیب دیدگی کمتر می‌شود. ابتلا به آسیب در ناحیه دیسک کمر و کمردرد، با افزایش سن، به دلیل بیماری یا آسیب دیدگی ایجاد می‌شود.اگر دیسک کمر یا ستون فقرات فعالیت نداشته باشند احتمال آسیب دیدگی بیشتر می‌شود. بررسی‌ها بر روی افرادی که می‌

سه شنبه 22 اسفند 1396 00:57

ماساژ کف پا را به این دلایل هر شب داشته باشید

ماساژ نه تنها اثر قابل توجهی در آرامش ذهن و بدن دارد، بلکه درمانی موثر برای مشکلات و شرایط مختلف بدن است.انعکاس درمانی یا رفلکسولوژی Reflexology چیست؟این روش نوعی ماساژ درمانی است که تاثیری مثبت بر سلامت کلی شما دارد، که با ماساژ نقاط خاص، عمدتا در دست ها و پاها انجام می شود. رابطه ای مستقیم بین این نقاط در پا و سایر اندام های بدن وجود دارد.مزایای انعکاس درمانی یا رفلکسولوژی Reflexology_ کاهش است

دوشنبه 21 اسفند 1396 20:57

ورزش های رزمی برای دختر خانم ها مناسب است یا نه؟

ورزش های رزمی و دختر خانم ها عوامل متعددی وجود دارند که بر روی فرد تاثیر گذاشته و سبب می شود به ورزش خاصی گرایش پیدا کند. تعدادی از این عوامل  اجتماعی می باشند یعنی تحت تاثیر جامعه ای که فرد در آن رشد پیدا کرده و متناسب با فرهنگ آن جامعه شکل گرفته است.طی چند سال گذشته علاقه دختران، به ورزش های رزمی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است ولی هنوز هم در بسیاری از مناطق دنیا، خانواده ها دید مثبتی از هنر

دوشنبه 21 اسفند 1396 10:57

نشانه ها و علامت های درست ورزش نکردن

 علائمی که نشان می دهند درست ورزش نمی کنیددرست است که برخی درد و ناراحتی ها بعد از انجام ورزش نشان دهنده ی قوی شدن ماهیچه های شما است با این وجود در برخی مواقع همین درد ها نشان دهنده ی بروز مشکلی در بدن است. اما چگونه می توانیم این درد ها را تشخیص دهیم.برخی از افراد توصیه می‌کنند از تمرینات ورزشی سخت برای سوزاندن چربی استفاده کنید. این افراد معتقدند بدون رنج کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد. ب

دوشنبه 21 اسفند 1396 00:57

آیا تردمیل برای زانو مضر است؟

آیا تردمیل باعث زانو درد میشود؟همیشه این نگرانی برای استفاده‌کنندگان این دستگاه ورزشی وجود دارد که نکند به جای درست کردن ابرو چشم را هم کور کنند و یک عمر درد زانوهای آسیب دیده را به جای به دست آوردن لاغری و تناسب اندام به جان بخرند.دکترشهرام فیروز مرنی، در زمینه استفاده از این دستگاه ورزشی که دوستداران زیادی هم دارد معتقد است: تردمیل در سرعت‌های بالا به زانو آسیب وارد می‌کند اما اگر کمتر از 20 دقی

یکشنبه 20 اسفند 1396 20:57

درد پایین کمر شما, با این حالت های خوابیدن آرام می شود

تاثیر حالت خوابیدن بر درد پایین کمربا درد پایین کمر درگیر هستید؟ شما تنها نیستید. مطالعات جهانی نشان می دهد که علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان درد پایین کمر است. جالب توجه تر این است که بیشتر دردهای کمر علت جدی پزشکی مانند سرطان یا آرتریت را ندارد و اغلب به خاطر ا سترس یا فشار ایجاد شده در موقعیت های بد، حالات عجیب موقع خواب و سایر عادات سبک زندگی ایجاد می شود.در اینجا بهترین حالت های خوابیدن در

یکشنبه 20 اسفند 1396 10:57

علت افتادگی شانه ها و درمان افتادگی شانه ها

چرا دچار افتادگی شانه ها می شویمتغییرشکل و افتادگی شانه ها و به اصطلاح گردشدگی شانه ها و درد و خستگی آنها ناشی از وضع غلط نشستن، ایستادن، خوابیدن و راه رفتن های طولانی است. همچنین فعالیت بیش از حد با یک طرف بدن از قبیل بلند کردن اجسام و کیف های سنگینی که در یک طرف شانه قرار می گیرد، بدن را به سمت افتادگی شانه سوق می دهد.در وضع طبیعی لازم است شانه ها موازی با تنه قرار بگیرند. در واقع، گردشدگی شانه

یکشنبه 20 اسفند 1396 00:57

مصرف هورمون رشد بعد از این سن صحیح نیست!

چرا نباید هوررمون رشد مصرف کرد؟در پاسخ به این سوال که برای داشتن اندام مناسب در ورزشکاران مصرف هورمون رشد، ضروری است یا خیر؟ استدلال ها و دلایلی علمی گوناگونی از سوی متخصصان پزشکی ورزشی مطرح می شود. به گفته دکتر سارا کاویانی متخصص پزشکی ورزشی ، غده هیپوفیز قدامی مسئول ترشح هورمون رشد در بدن است که ضمن تاثیر بر متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی ها، باعث افزایش رشد استخوانی افراد تا قبل از سن

شنبه 19 اسفند 1396 20:57

ورزش کردن 9 سال بیولوژیکی به عمرتان اضافه می کند

تاثیر ورزش بر افزایش عمر بیولوژیکیآیا ورزش شدید و منظم می تواند " چشمه جوانی " شما باشد؟ تحقیقات جدید نشان می دهند که می تواند – حداقل برای جوانی سلول های بدن تان.به گفته لری تاکر Larry Tucker ، استاد علوم ورزشی در دانشگاه یانگ برینگهام در ایالت یوتا:" فقط به این دلیل که سن شناسنامه شما 40 ساله است به این معنی نیست که از نظر بیولوژیکی هم 40 ساله باشید. همه ما افرادی که کمتر از سن واقعی خودش

شنبه 19 اسفند 1396 10:57
1 از 9