سلامت, درمان با ورزش، صفحه 2

ورزش کردن 9 سال بیولوژیکی به عمرتان اضافه می کند

تاثیر ورزش بر افزایش عمر بیولوژیکیآیا ورزش شدید و منظم می تواند " چشمه جوانی " شما باشد؟ تحقیقات جدید نشان می دهند که می تواند – حداقل برای جوانی سلول های بدن تان.به گفته لری تاکر Larry Tucker ، استاد علوم ورزشی در دانشگاه یانگ برینگهام در ایالت یوتا:" فقط به این دلیل که سن شناسنامه شما 40 ساله است به این معنی نیست که از نظر بیولوژیکی هم 40 ساله باشید. همه ما افرادی که کمتر از سن واقعی خودش

شنبه 19 اسفند 1396 10:57

اهمیت ورزش های هوازی برای افراد بالای 40 سال

نقش ورزش های هوازی در سلامت بدنپا به سن گذاشتن و حفظ سلامتی و شادابی و سرزندگی یک فرآیند مصنوعی که با خوردن یک قرص یا یک نوشیدنی جادویی بدست آید نیست.حفظ تناسب اندام در بالای چهل سالگی، به معنای سخت كار كردن برای به حداكثر رساندن كارایی است، تا جایی كه بدن شروع به تعرق كند. البته خوب دیده شدن، برای همه مهم است، اما ما واقعاً وقتی احساس اعتماد به نفس می‌كنیم كه: «همه آن چیزی كه می‌ت

شنبه 19 اسفند 1396 00:57

کاهش توده عضلانی در اثر افزایش سن قابل پیشگیری است؟

کاهش تودۀ عضلانی و رابطه آن با افزایش سنبه‌طور متوسط، بزرگسالانی که تمرینات ورزشی منظمی ندارند، در هر دهۀ زندگی خود حدود ۲ تا ۳ کیلو عضله از دست می‌دهند. به‌طور کلی دو دلیل برای این کاهش تودۀ عضلات وجود دارد: دلیل اول سارکوپنیا (کم‌ماهیچگی) است. این امر معمولاً از ۳۵ سالگی شروع می‌شود و در افراد عادی با سرعتی در حدود ۱ الی ۲ درصد در سال پیش می‌رود و بعد از ۶۰ سالگی می

جمعه 18 اسفند 1396 20:56

نحوه صحیح نشستن هنگام رانندگی

چگونه در اتومبیل بنشینیم؟بدون شک ایمنی و سلامت سفر فقط به ایمن بودن وسیله نقلیه شما مربوط نمی‌شود، بلکه خود شما نیز از ابعاد مختلف نیاز به آمادگی جسمانی دارید، کما این‌که نشستن طولانی در سفرهای زمینی و هوایی و جابه‌جا کردن چمدان‌ها، لوازم و مایحتاج سفر و راهپیمایی و فعالیت پیش‌بینی نشده بخصوص در راه‌های ناهموار و شیبدار از موقعیت‌های خاص و متفاوتی است که افراد در

جمعه 18 اسفند 1396 00:57

بازتوانی قلبی و فواید انجام آن

بازتوانی قلبی چیست و به چه روش هایی انجام می گیردقلب یکی از قوی ترین ماهیچه های بدن است که روزانه چندین لیتر خون را به اندام های بدن پمپاژ می کند. قلب انسان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است؛ دو بطن که در قسمت های چپ و راست قلب وجود دارند به همراه دو هلیز که سبب پمپاژ شدن خون در گردش خون های کوچک و بزرگ می شوند.بیماری های قلبی و عروقی از شایع ترین بیماری های قرن ما هستند و سالانه باعث مرگ میلیون ها

پنجشنبه 17 اسفند 1396 20:56

آموزش ماساژ دست, مناسب بعد از خانه تکانی،تصاویر

ماساژ دست برای بازگرداندن نشاط و زیبایینزدیک عید است. بسیاری از خانم ها سخت مشغول خانه تکانی و آماده کردن خانه برای عید هستند. استفاده از انواع سفید کننده و پاک‌کننده‌ها می توانند طراوت و شادابی را از دستان شما بگیرند. درمانگران طب سنتی و مکمل با ارائه راهکارهایی شادابی را به دستان شما باز‌می‌گردانند. با ماساژدرمانی می توانید نحوه خون رسانی را به دستان تان افزایش دهید. عملكرد

پنجشنبه 17 اسفند 1396 00:57

کاهش گرفتگی عضلانی با این حرکات ورزشی ساده

چند تمرین ساده یوگا برای کاهش گرفتگی عضلانیگرفتگی عضلات تبدیل به مشکلی شایع شده است که می‌تواند هر وقتی سراغ پا، بازو، پشت و یا هر جای دیگر بدنتان بیاید. چند راهکار ساده با نگاهی به تمرینات یوگا برای رفع درد و گرفتگی در این نوشتار بیان شده است. در حالی که بسیاری از ما برای درمان درد به سراغ پزشکان می‌رویم، چند راه ساده هم وجود دارد که می‌توان برای خلاصی از درد انجام داد. یکی از این

چهارشنبه 16 اسفند 1396 20:56

چگونه در این روزهای سرد زمستان به راحتی از رختخواب گرم خارج شوید؟

ورزش های مخصوص صبحگاهی قبل از خروج از رختخواب برای شروع یک روز پرانرژیزندگی فشرده امروز و ساعت های کاری طولانی شاید به بسیاری از افراد اجازه ندهد به کلاس های ورزش بروند و زمانی را در آنجا سپری کنند.اما می توان با استفاده از نرمش هایی کوتاه اما بسیار مفید برای بدن وضعیت سلامتی را در حالت مطلوب و ایده آل نگه داشت و روز را با انرژی و انگیزه بالا آغاز کرد.تخت خواب و تشک به دلیل نرمی می تواند یک فضای م

چهارشنبه 16 اسفند 1396 00:59

انحراف یا قوز شست پا علت و درمان

اصلاح اختلالات ظاهری ناشی از هالوکس‌والگوس یا قوز شست پا با تمرینات ورزشیانحراف یا قوز شست پا، پدیده شایعی است که می‌تواند از سنین پیش از 10 سالگی آغاز شود. این مشکل بیشتر در زنان ایجاد می‌شود. قوز شست پا را هالوکس والگوس می‌نامند. هالوکس به معنای شست و والگوس به معنای انحراف به سمت خارج است. این ضایعه معمولا بر اثر پوشیدن کفش تنگ و پنجه باریک یا کفش‌هایی که کف آن تخت است

سه شنبه 15 اسفند 1396 20:56

عوامل درد پشت مفصل زانو و درمان آن

۴ دلیل برای اینکه درد پشت زانو داریدبه عنوان یک دونده، داشتن درد زانو می تواند یک درد واقعاً آزار دهنده باشد. اما اگر تا به حال این حس درد پشت زانو، یا تورم و سفت شدن پشت زانویتان را داشته اید، این را بدانید که ممکن است شما را از شرکت در دوی ۵ کیلومتر بعدی یا دور همی با دوستانتان برای دوی آخر هفته در پارک، باز دارد. درد پشت زانو یعنی شما با مشکل بزرگتری سر و کار دارید و نادیده گرفتن آن، بعدها به ش

سه شنبه 15 اسفند 1396 10:57

بهترین ورزش ها برای افزایش طول عمر

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند بین انواع ورزش ها، آن دسته از ورزش هایی که فرد با وسیله کار می کند از جمله راکت های بازی، می توانند بیشتر باعث حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مرگ زودرس در افراد شوند.گفتنی است،‌پژوهشگران دانشگاه آکسفورد این نتایج را با مطالعه بر روی بیش 80 هزار نفر طی9 سال و بررسی رابطه بین نوع ورزش انتخابی آنها با بیماری هایی که به آنها مبتلا شده اند بدست آورده اند.کار

سه شنبه 15 اسفند 1396 00:57

گرم کردن بدن قبل از ورزش و آموزش با تصاویر متحرک

گرم کردن بدنگرم کردن بدن ضروری به این دلیل که کمک می کند به آماده شدن بدن شما برای تمرینات با افزایش ضربان قلب و بهبود گردش خون. گرم کردن بدن حتی به آمادگی ذهنی شما برای انجام تمرینات کمک می کند.برای کمک به درک اهمیت گرم کردن بدن می توانید بدن خود را با رانندگی یک ماشین در هوای یخبندان مقایسه کنید.در روز های زمستانی، شما اجازه میدهید به ماشین خود که قبل از شروع به رانندگی خود را گرم کند. به طور مش

دوشنبه 14 اسفند 1396 20:56

فواید طناب زدن برای بدن

دلایل مختلفی برای طناب زدن وجود دارد که عبارتند از: 1. افزایش ضربان قلبطناب زدن با افزایش ضربان قلب منجر به کاهش چربی‌های بدن و قدرتمند شدن عضلات می‌شود. طناب زدن یکی از موثرترین فرم‌های حرکت قلبی – عروقی است و تنها با پنج ‌دقیقه طناب زدن می‌تواند به اندازه نیم مایل دویدن کالری بسوزاند. 2. طناب زدن برای افراد با آمادگی های جسمانی مختلف مناسب استافراد با هر نوع آمادگی

دوشنبه 14 اسفند 1396 00:57

اگر پادرد فردی با قرار دادن شیء سنگین روی موضع درد بهتر شود، نشانه چیست؟

دردهایی که با فشار بهتر می‌شوند، نشان‌دهنده وجود مشکلات عضلانی در ناحیه هستند که مهم‌ترین آنها گرفتگی‌های عضلانی است. فشار و ماساژ عضلات از ترفندهایی است که باعث انحراف هر دردی می‌شود؛ به ‌عنوان مثال، اگر کسی که سردرد دارد آن ناحیه از سر را ماساژ بدهد، با اینکه مشکلش انقباض عروقی است، ممکن است مقداری از دردش کاهش پیدا کند.وقتی با زانو زمین می‌خورید هم با ماساژ و

یکشنبه 13 اسفند 1396 20:56

5 نشانه ای که می گوید باید استراحت کنید

عوارض ورزش زیاد و بیش تمرینی overtraining در ورزشکارانهمه ما در چنین شرایطی بوده ایم: وقتی در تمرینات جدید خود دچار وسواس می شوید – و بوووم! ناگهان زانودرد کشنده می شود، یا در حیاط طوری صدمه می بینید که هیچ احساس خوبی ندارید. بله، تمرین زیاد باعث شده صدمه ببینید و یکدفعه متعجب می شوید و از خود می پرسید که: چرا در طول روز کمی بیشتر استراحت نکردید؟خب چه اتفاقی می افتد؟ قبل از هر چیز مهم است که بدا

یکشنبه 13 اسفند 1396 10:56

اثرات عجیب دوچرخه سواری بر مغز را بخوانید

فواید دوچرخه سواری بر مغز و بدناگر کالری سوزی دوچرخه‌سواری برای‌تان کافی نیست، تحقیقات جدید نشان داده دوچرخه سواری برای مغز هم فوایدی دارد که این موضوع این پرسش را به ذهن می‌آورد: برای سلامت روانی هم می‌توان دوچرخه زد؟ خیلی ها عاشق دوچرخه سواری هستند، چه بیرون از منزل و چه با دوچرخه ثابت، چون ضربان قلب‌ را بالا می‌برد، کالری می‌سوزاند، و پاها را به فعالیت وا می‌دارد. اما معلوم شده این رکاب زدن، تم

یکشنبه 13 اسفند 1396 00:57

این ورزش ها برای مغز مفیدند

براساس یک مطالعه جدید که توسط محققین آمریکایی در کارولینای شمالی انجام شده است، انجام فعالیت‌های هوازی یا ایروبیک به جوان ماندن مغز کمک می کند. در این مطالعه مشخص شد عروق مغزی افراد سالمندی که به صورت منظم فعالیت های ایروبیک انجام می‌دهند، سالم‌تر است.برای انجام این تحقیق عروق مغزی 14 زن و مرد بین سنین 60 تا 80 ساله به مدت 10 سال از طریق آنژیوگرافی مورد مطالعه قرار گرفت.به طور م

شنبه 12 اسفند 1396 20:56

حداکثر ورزش با حداقل آسیب را تجربه کنید

صدمه‌های ورزشی معمولا شدید هستند و ممکن است ورزشکار را مدتی طولانی و گاهی هم برای همیشه از میدان‌های ورزشی دور كنند. پس خیلی مهم است که هر ورزشکاری تلاش کند با جسمی کاملا سالم به ورزش ادامه دهد. انتخاب رشته ورزشی برای هر کس باید متناسب با وضعیت جسمانی‌‌اش باشد؛ مثلا اگر فردی مادرزادی دچار مشکلاتی در ستون فقراتش است، نباید ورزشی مانند وزنه‌برداری را انتخاب کند که فشار

شنبه 12 اسفند 1396 10:57

این 2 دقیقه را فراموش نکنید

بر اساس پژوهشی که در همایش سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا ارایه شد، ورزش بسیارکم، حتی به میزان 2 دقیقه در روز، درد ناشی از اختلالات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان 198 اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به 2 دقیقه ورزش روزانه، 5 بار در هفته می پرداختن

شنبه 12 اسفند 1396 00:57

دستگاه ماساژ، مفید یا خطرناک؟

ماساژ امروزه طرفداران زیادی پیدا كرده و انگیزه و اهداف كسانی كه برای انجام این كار اقدام می‌كنند، با هم متفاوت است؛ از رفع خستگی گرفته تا تسكین‌ دردها و رفع گرفتگی‌های عضلانی و...به همین علت، هم مراكزی كه ماساژ انجام می‌دهند روز به روز بیشتر می‌شود و هم وسایل و تكنولوژی‌هایی زیادی برای این كار به بازار وارد شده‌اند؛ چه به صورت صندلی ماساژ و چه دستگاه‌

جمعه 11 اسفند 1396 20:56
2 از 9