سلامت, درمان با ورزش، صفحه 3

روش های خانگی برای رفع گرفتگی عضلات

دکتر هادی شجاعی، متخصص طب فیزیکی، با اشاره به اینکه گرفتگی عضلانی، انقباض ناگهانی و غیرارادی یک یا چند عضله است، گفت: گرچه عموما این گرفتگی‌های عضلانی بی‌ضرر هستند، اما ماهیچه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و نمی توان به طور موقت از آنها استفاده کرد. وی گفت: انجام ورزش‌های طولانی مدت یا کارهای سخت فیزیکی، ممکن است منجر به گرفتگی عضلانی شود. معمولا می‌توان گرفتگی عضلانی را در خانه و با اقدامات مراقبتی د

جمعه 11 اسفند 1396 10:56

تحمل درد در این افراد بیشتر است

محققان آلمانی در دانشگاه هیدل برگ اظهار داشتند که ورزشکاران در مقایسه با سایر افراد تحمل بالاتری نسبت به درد دارند. این مطالعه در مجله درد به چاپ رسیده است.این پژوهشگران معتقدند که تجربه درد در ورزشکاران متقاوت بوده و مشابه افراد عادی نیست. در حقیقت آستانه درد در همه افراد اعم از ورزشکار یا غیر ورزشکار یکسان اما تحمل درد متفاوت می باشد. آستانه درد حداقل شدتی از درد است که فرد پیام درد را احساس می

جمعه 11 اسفند 1396 00:57

ورزش های مناسب برای سالمندان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پیاده‌روی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت و در سه روز از هفته برای سالمندانی که بیماری قلبی و عروقی نداشته باشند بهترین ورزش محسوب می‌شود.محمدرضا برزگری بافقی اظهار داشت: پیاد‌ه‌روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان است.این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر سالمندی مشکل قلبی و عروقی نداشته باشد باید حداقل هفته‌ای 3 روز به مدت 45 دقیق

پنجشنبه 10 اسفند 1396 20:56

چگونه از حافظه مان مراقبت کنیم؟

مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد پیاده روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه ای دارد. بر اساس این تحقیق 40 دقیقه پیاده روی آرام به میزان سه بار در هفته می تواند موجب افزایش اندازه غده هیپوکامپ (کنترل کننده حافظه و خاطرات) در مغز شود و عملکرد ذهنی را حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.برای انجام این مطالعه، 120 داوطلب انتخاب شده و به دو گروه تقسیم گردیدند. از یک گروه خواسته شد 3 روز در هف

پنجشنبه 10 اسفند 1396 00:57

1 ساعت کار کنید، 5 دقیقه قدم بزنید

این روزها با متداول شدن استفاده از رایانه و اینترنت، میلیون‌ها انسان در جهان روزانه زمان‌های طولانی را با رایانه کار می‌کنند در حالی که این کار بدون وقفه در صورت تداوم منجر به آسیب‌های حرکتی و اسکلتی در بدن می‌شود. کارشناسان بر این باورند که بهتر است افراد پس از ساعتی کار با رایانه مدت زمانی را به چشم‌ها و بدن خود استراحت دهند.دکتر "سید احمد رئیس السادات" گفت: ا

چهارشنبه 09 اسفند 1396 21:56

ورزش هایی برای شادابی صبحگاهی دانش آموزان!

صبح‌ها وقتی از خواب بیدار می‌شویم، احساس می‌كنیم دلمان می‌خواهد باز هم بخوابیم، كمی در رختخواب ‌كش و قوس می‌آییم و دست آخر هم با كرختی از جا بلند می‌شویم...این داستان شاید برای خیلی از پدر و مادرها آشنا باشد چرا كه حكایت شروع مدرسه‌ها با یك اتفاق قدیمی گره خورده. بچه‌ها برای از خواب بیدارشدن و رفتن به مدرسه مشكل‌های زیادی دارند. با این حر

چهارشنبه 09 اسفند 1396 14:56

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده

چهارشنبه 09 اسفند 1396 00:56

شما هم پس از ورزش بدن درد دارید؟

برای پیشگیری و بهبود این حالت راه هایی را به شما پیشنهاد می کنیم:قبل از ورزش سنگین حتما نرمش کرده و به اصطلاح بدنتان را گرم کنید.توانایی ها و محدودیت های جسمی خود را بشناسید و بیش از توان خود به عضلات فشار وارد نکنید.اگر در حین ورزش احساس کردید که دچار خستگی مفرط شده اید و عضلات بیش از حد دردناک شده اند ورزش را متوقف کنید زیرا ممکن است عضلات شما آسیب ببینند، به ویژه اگر معمولا تحرک و فعالیت بدنی

سه شنبه 08 اسفند 1396 21:56

دو دقیقه ارزشمند

بر اساس پژوهشی که در همایش سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا ارایه شد، ورزش بسیارکم، حتی به میزان 2 دقیقه در روز، درد ناشی از اختلالات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان 198 اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به 2 دقیقه ورزش روزانه، 5 بار در هفته می پرداخت

سه شنبه 08 اسفند 1396 14:56

اگر از دردهای مزمن رنج می برید، بخوانید

محققان آلمانی در دانشگاه هیدل برگ اظهار داشتند که ورزشکاران در مقایسه با سایر افراد تحمل بالاتری نسبت به درد دارند. این مطالعه در مجله درد به چاپ رسیده است.این پژوهشگران معتقدند که تجربه درد در ورزشکاران متقاوت بوده و مشابه افراد عادی نیست.در حقیقت آستانه درد در همه افراد اعم از ورزشکار یا غیر ورزشکار یکسان اما تحمل درد متفاوت می باشد. آستانه درد، حداقل شدتی از درد است که فرد پیام درد را احساس می

سه شنبه 08 اسفند 1396 10:56

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

براساس مطالعات انجام شده در مرکز نوروبیولوژی یادگیری و حافظه در کالیفرنیا، ورزش سریع و کوتاه مدت، به یاد آوردن خاطرات را در افراد میانسال با شرایط روانی سالم و همچنین افرادی که دچار اختلال شناختی خفیف هستند، تقویت می کند.مطالعات قبلی مزایای برنامه ورزشی طولانی مدت را بر عملکرد شناختی و ادراکی و سلامت عمومی افراد میانسال نشان داده بودند. اما این مطالعه برای نخستین بار اثرات مستقیم ورزش کوتاه مدت ر

سه شنبه 08 اسفند 1396 00:56

این ورزش کودک شما را باهوش تر می کند

بر اساس مطالعات کودکانی که شنا می کنند، باهوش تر هستند.برای انجام این پژوهش، محققان 7000 کودک زیر 5 سال از استرالیا، نیوزلند و ایالات متحده امریکا را که به طور منظم شنا می کردند، به مدت 3 سال مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد کودکانی که در سال های اولیه زندگی به ورزش شنا می پردازند، بسیاری از مهارت ها را زودتر از سایر کودکان می آموزند.اغلب این مهارت ها به کودک کمک می کنند که از مرحله کودکی به

دوشنبه 07 اسفند 1396 20:56

چگونه از فرآیند پیری مغز پیشگیری کنیم؟

در این مطالعه مشخص شد افرادی که در دهه 70 زندگی خود ورزش و فعالیت بدنی مناسب داشته اند، کمتر با علایمی همچون کاهش اندازه مغز و ضعف حافظه و مهارت های فکری روبرو می شوند. این نتایج از طریق اسکن مغز به دست آمدند.این تحقیق بر روی 691 فرد داوطلب 76 ساله انجام شد. همه این افراد تحت آزمایش های سنجش مهارت های ادراکی، حافظه و توانایی یادگیری قرار گرفتند. همچنین میزان فعالیت فیزیکی و تمرینات ورزشی آنها به

دوشنبه 07 اسفند 1396 15:56

نقش توانبخشی در بهبود بیماران

طب فیزیكی و توانبخشی، شاخه‌ای از پزشكی است كه هدف آن، افزایش و بازیابی توانایی عملی و كیفیت زندگی برای افرادی است كه دچار آسیب‌های فیزیكی (از جمله سوختگی‌ها) یا معلولیت‌های ناشی از یك بیماری (قلبی، عروقی، اطفال و سالمندی)، جراحت‌ها (ماهیچه‌ای، استخوانی، بافت‌ها و سیستم عصبی) یا روش‌های جراحی شده‌اند و اقدامات آن، از طریق استفاده تركیبی از دارو

دوشنبه 07 اسفند 1396 10:56

حركاتی برای تقویت عضلات ران ، تصویر

. عضله چهارسر رانی جلوی ران قرار گرفته و عضلات همسترینگ خلف ران را به خود اختصاص داده است. به جای این كه توجه خود را به یكی از این گروه عضلات معطوف كنید باید تلاش كنید هر دو گروه این عضلات را همراستا با هم تقویت نمایید، چرا كه عملكرد این عضلات مكمل یكدیگر است و عدم تعادل در توانایی این عضلات در درازمدت به ضرر شما تمام می‌شود. برای تقویت این عضلات، حركات زیر را تمرین كنید.حركت اول: در جای منا

دوشنبه 07 اسفند 1396 08:56

نسخه ای برای گردن درد

‌ارگونومی و گردن‌دردگردن‌دردی که به علت ضربه شلاقی (حرکت ناگهانی گردن به جلو هنگام تصادف اتومبیل) یا سایر ضربه‌ها ایجاد نشده باشد، معمولا به قرارگیری گردن در وضعیت نامناسب مربوط می‌شود. درد عضلات گردن ممکن است ناشی از سفتی و گرفتگی این عضلات باشد:• عضلات اسکالن: سه جفت عضله در پهلوی گردن که آن را می‌چرخانند.• عضلات ساب‌اکسی‌پیتال: چهار

دوشنبه 07 اسفند 1396 00:56

توانبخشی در کشیدگی عضله ساق پا ، تصویر

برای پیشگیری از این مشکل می توانید با نرمشهایی ساق پا را تقویت کنید.روی زمین بنشینید و زانوهای خود را مستقیم نگه دارید.از عضلات روی ساق استفاده کنید و کف پاها را به سمت خود خم کنید. این حالت را به مدت 10-5 ثانیه نگه دارید. این حرکت را 30 بار تکرار کنید.این حرکت باید بدون درد انجام شود و با انجام آن چند بار در روز می توانید انعطاف پذیری عضلات ساق را افزایش دهید و با افزایش انعطاف پذیری به این ترتی

پنجشنبه 03 اسفند 1396 00:56

حركات كششی دست‌ها ، تصویر

حركات كششی، گردش خون عضلات را افزایش می‌دهد و آنها را برای حركات بعدی آماده می‌كند. هنگام انجام این حركات باید ظرفیت نهایی كشش خود را پیدا كنید و از آن جلوتر نروید چرا كه زیاده‌روی باعث آسیب‌دیدگی عضله می‌شود. فقط تا جایی پیش بروید كه احساس راحتی دارید و دردی حس نمی‌كنید.

چهارشنبه 02 اسفند 1396 16:56

حركتی برای درمان پيچ‌خوردگی انگشتان،تصویر

پیچ‌خوردگی یك نوع آسیب مفصلی است كه باعث كشیدگی و پارگی رباط می‌شود. رباط‌ها، نوارهای بافتی قوی‌ای هستند كه 2 استخوان را به هم متصل می‌كنند. پیچ‌خوردگی معمولا به دنبال حوادثی چون برخورد توپ به نوك انگشت یا افتادن روی انگشت رخ می‌دهد.علائم پیچ‌خوردگی انگشت عبارتند از درد، تورم و درد با لمس انگشتان. در صورت پیچ‌خوردگی انگشت به مدت 20 تا 30 دقیق

چهارشنبه 02 اسفند 1396 04:55

فیزیوتراپی چقدر در کاهش درد موثر است؟

نقـش فیـزیـوتـر اپـی در درمان فـتق دیسک کمـرفتق دیسک مهره در ناحیه گردن و کمر بسیار شایع است. علت شیوع در این 2 ناحیه نسبت ضخامت دیسک به ارتفاع مهره است. لیگامان‌های طولی خلفی بلند هم وقتی به کمر می‌رسند ضخامتشان کم می‌شود. پارگی دیسک زمانی رخ می‌دهد که به طرف جلو یا چپ و راست خم شده‌ایم. در این هنگام گودی کمر کم می‌شود و بالطبع مهره‌ها آسیب‌پذیرتر

چهارشنبه 02 اسفند 1396 00:56
3 از 9