سلامت, درمان با ورزش، صفحه 6

چگونه زانو درد خود را با ورزش کنترل کنیم؟

ما در سرتاسر زندگی خود از مفصل زانو (سوء) استفاده ی زیادی می کنیم. درد زانو بسیار شایع است و 25% از افرادی که بالای 55 سال سن دارند از زانو درد مزمن شکایت دارند. تشخیص بیماری بیشتر این افراد آرتروز (استئوآرتریت) است.در 10% موارد درد شدید بوده و ناتوان کننده است بیشتر افراد فکر می کنند که زانو درد یک مشکل اجتناب ناپذیر و درمان نشدنی است که پیامد طبیعی افزایش سن است.در نتیجه برای درمان زانو درد فق

دوشنبه 27 آذر 1396 00:55

خداحافظی با درد ستون فقرات(2)

تست چمباتمه زدن روی یک پاوی پای راستتان تکیه کنید و پای چپتان را به سمت جلو ببرید.پای راستتان را صاف نگه دارید،تاجایی که می توانید چمباتمه بزنید،خودتان را به سمت پایین بکشید تا به پای چپ شما برسد.مشکل شما این است که زانویتان را کج می کنید.این کار باعث می شود زانوی شما به سمت داخل هدایت شود،و شما را در معرض آسیب های زانو قرار دهد.علت: شما عضلات سفت و محکم (ماهیچه های کشاله ران) و ماهیچه های ضعیف م

شنبه 25 آذر 1396 16:55

خداحافظی با درد ستون فقرات(1)

او ماهیچه هایش را با یک مدل کاملا نامتعادلی فشرده کرده بود.نه تنها 80 درصد حرکات او شامل فشار آوردن بر ( تخته وزنه برداری، خم کردن و وزنه زدن از بالای سرش بود) اما بیشتر حرکات او در ناحیه قفسه سینه و شانه هایش بود.و او این حرکات را سالها انجام می داد.درد ناحیه کمر او به خاطر روش غلط تمریناتش بود.من برای او توضیح دادم که بدن و مفصلهای تو در جایی مخالف ماهیچه های گروهی تو قرار گرفته(برای مثال قف

جمعه 24 آذر 1396 12:55

طرز تقویت عضلات شکم و کمر

حرکت اول،خم به جلو با پاهای باز :1. روی زمین بنشینید و پاهای خود را باز کنید.2. یکی از دستان را جلو قرار داده و دیگری را پشت سر بگذارید.سپس باسن را بلند کرده و در بهترین حالت ممکن بنشینید. 3. یک کشش به پاها بدهید و سپس آنها را به سمت داخل و خارج بچرخانید تا وقتی که زانوها رو به سقف قرار بگیرند و کف پاها عمود شوند. 4. از قسمت پایین ستون فقرات شروع کرده و بدن خود را به سمت بالا بکشید.با بالا کشیدن

سه شنبه 21 آذر 1396 16:55

حرکات کششی برای آغاز فعالیت ورزشی

می دانید حركتهای نابه جا و ناگهانی اغلب باعث كش آمدگی عضلات و آسیب دیدن به همراه كوفتگی در برخی مناطق تحت فشار بدن می شود. پس.در این میان توجه داشته باشید که شروع حرکات کششی بدن به صورت منظم در نقاط مختلف آغاز شود. در ادامه نمونه ای از حرکات کششی را برایتان در نظر گرفته ایم:1- در حالت نشسته یا ایستاده انگشتان دست را به یكدیگر قفل كرده و دستان خود را به سمت بالا بكشید.(این حالت را می توان به راس

سه شنبه 21 آذر 1396 12:55

10 راه آسان برای عادت کردن به ورزش

واقعا چطور می‌شود یک نفر همان‌طور که عادت دارد غذا بخورد،حمام برود،سر یک ساعت خاصی از خواب بیدار شود و... عادت دارد که ورزش کند؟ورزش کردن اصلا کار سختی نیست.فقط یک استارت و کمی انگیزه می‌خواهد.همه ما حتما بیش از یک بار ورزش کردیم مگر نه؟ اما چه کسانی عادت کردند که همیشه ورزش کنند؟ چه چیز باعث می‌شود برای ورزش کردن انگیزه داشته باشیم؟ چه عاملی پدربزرگ‌ها را به پارک

دوشنبه 20 آذر 1396 20:55

8 راهكار برای داشتن استخوانهای سالم و قوی

* تای چی:ورزش بسیار آرامی است كه نیرومندی و هماهنگی بین اعضائ را همزمان با هم در پی دارد.مطالعات نشان داده زنانی كه روزانه 45دقیقه و به مدت 5 روز در هفته این حركات را انجام می دهند،نسبت به زنانی كه تای چی نمی كنند، 3.5 برابر كمتر دچار از دست دادن تراكم استخوانی می شوند. و در آزمایشاتی كه برای میزان مواد معدنی در تراكم استخوانی انجام می شود آنها بیشتر ین امید را دارند. * یوگا:بنا بر مطلب موجود در

دوشنبه 20 آذر 1396 16:55

27 قانون ورزشی در سالمندان

* قبل از هر ورزش به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید.این کار،بدن را آماده ورزش خواهد کرد.آهسته راه رفتن و نرمش‌های سبک برای گرم شدن و آماده شدن بدن برای انجام ورزش روزانه خوب است و پس از تمام شدن ورزش نیز باید مدت 5 دقیقه نرمش سبک کنید و یا اینکه آهسته قدم بزنید. * اگر در هوای گرم ورزش می‌کنید مدت زمان نرمش و یا آهسته راه رفتن را پس ازتمام شدن ورزش روزانه اندکی بیشتر کنید. * اگر هنگام

یکشنبه 19 آذر 1396 20:55

به گردن خودتان رحم کنيد!

گردن ما در برابر انواع مختلفی از استرس‌ها و فشارها آسیب‌پذیر است؛مثلا وضعیت‌های بدنی نامطلوب می‌تواند موجب قرار گرفتن گردن،سر و ستون فقرات ما در وضعیتی نامناسب شود؛برخی تصادفات رانندگی می‌تواند موجب ضربه‌های شدیدی به سر و گردن ‌شود؛حتی طرز خوابیدن ما می‌تواند عاملی برای بروز گردن‌درد باشد. اما چگونه می‌توانیم از این قبیل آسیب‌ها پ

یکشنبه 19 آذر 1396 12:55

چه ورزشی برای زانو درد خوب است ؟

ورزش هایی که برای شما مفید هستند:شنا كردن اولین گزینه پزشكان است.شنا به جز شنای كرال پشت،برای زانوها بسیار مفید است. علاوه بر شنا می‌‌توان در قسمت كم عمق استخر قرار گرفته و به مدت 15 دقیقه در مسیر عرض استخر راه رفت.این كار موجب می‌‌شود بدون وارد آمدن فشار بر مفصل زانوی مبتلا به آرتروز، عضلات اطراف زانو تقویت شود تا وزن اندام‌های فوقانی به زانو وارد نیاید.البته امكان

یکشنبه 19 آذر 1396 04:55

ورزش های آبی!!

در کشورهای پیشرفته و در علم طب ورزشی،امروزه ورزش‌های مناسب این بیماران در داخل استخرهای مخصوص توانبخشی انجام می‌گیرد.در این شماره با یک نسخه ورزش ساده دو مرحله از 4 مرحله تقویت عضلات اطراف زانو را که در استخر شنا و در عمق کم باید انجام گیرد خدمت شما ارایه می‌کنیم.هوا رو به گرمی است و از استخرها می‌توان بیشتر و بهتر استفاده کرد...گرم کردن قدم برداشتن به جلو عمود بایستید.زانو

یکشنبه 19 آذر 1396 00:55

8 ورزش برای رفع درد گردن

گردن‌درد، مشکل نسبتا شایعی است که برای بعضی‌ها همه‌روزه اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه بسیاری از علایم درد گردن را می‌توان با حرکات کششی، تمرینات مقاوم‌سازی و حفظ حالات صحیح استقرار گردن کاهش داد یا کاملاً از بین برد و حتی بالاتر از همه اینها، گاهی می‌توان به همین ترتیب از بروز گردن‌درد جلوگیری کرد...تحت هیچ شرایطی در صورتی که گردن درد شما همراه با اح

شنبه 18 آذر 1396 04:55

از بین بردن درد گردن با 3 حركت

سه جلسه حركات كششی در هفته به مدت سه ماه، 80 درصد از میزان درد گردن را می‌كاهد. این نتیجه گیری در پی تحقیقات مركز ملی تحقیقات پیرامون ورزش در دانمارك كه به روی 42 زن 36 تا 52 ساله انجام داد، بدست آمد.محققان معتقدند كه سه حركتی كه افراد در این جلسات انجام دادند و دراینجا در مورد آنها صحبت می‌كنیم، شاید ماهیچه های آسیب دیده را با ماهیچه‌های نوساز جایگزین كنند.برای هر حرك

پنجشنبه 16 آذر 1396 08:55

ورزشهایی که کمردرد را بدتر می‌کنند

كمردرد یكی از شایع‌ترین مشكلات مردم دنیا است و گفته می‌شود كه سالانه حدود ۵۰درصد ساكنان كره زمین یعنی رقمی بیشتر از ۳ میلیارد نفر حداقل یك بار دچار كمردرد می‌شوند. ورزش می‌تواند موجب بهبود كمر درد شود اما به شرطی كه به‌صورت درست انجام شود. البته برخی از ورزش‌ها می‌توانند كمر درد را بدتر كنند. دانشگاه میشیگان آمریكا با انتشار نتیجه یك تحقیق گسترده ضمن اشا

پنجشنبه 16 آذر 1396 00:55

نسخه‌ ورزشی برای کمردرد

این روزها كمتر كسی را می‌توان پیدا كرد كه از كمردردهای مزمن رنج نبرد و به دنبال راهی برای رهایی از این دردها نباشد. در این میان كسانی هستند كه فریب تبلیغ‌های دروغین را می‌‌خورند و میلیون‌ها تومان پول زیادی خرج می‌كنند تا به كمك روش‌های نادرست، قدری این دردها را تسكین دهند اما با برخی حركات ورزشی ساده، می‌‌توان درد كمر را تسكین داد. این حركات را

یکشنبه 12 آذر 1396 08:55

وضعيت مناسب ايستادن

هیچگاه برای مدت طولانی در یك وضعیت ثابت نایستید، هر چند دقیقه یكبار وزن خود را از یك پا به پای دیگر منتقل كنید. *زمانیكه مجبور هستید، كار را سرپایی انجام دهید و یا در یك مكان بمدت طولانی بایستید، مثل ایستادن در صف، آشپزخانه، ضمن اطوكردن و… پای خود را روی یك پله و یا چهارپایة كوتاهی با ارتفاع حدود cm20-15 قرار دهید به طوریكه یك زانو خم شده، روی چهارپایه قرار گیرد و پس از ده دقیقه پای دیگر

شنبه 11 آذر 1396 12:55

از دستگاه‌های ورزشی، خودسرانه استفاده نکنيد

مدتی است در رسانه‌های گوناگون تبلیغ دستگاه‌های ورزشی و الکتروعضلانی را می‌بینیم و گاهی در این تبلیغات ادعا می‌شود که برای افزایش فعالیت و تقویت عضلات می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد و حتی به منظور زیبایی گونه‌ها‌ و تناسب‌اندام نیز می‌توان از این وسایل بهره جست. متاسفانه شیوه اطلاع رسانی به گونه‌ای است که به طور کامل نمی‌

یکشنبه 05 آذر 1396 00:55

توصیه‌هایی برای مقابله با کمردرد

پژوهشگران دریافتند می‌توان با راههای ساده با كمردرد مقابله كرد. بدن انسان مانند دستگاهی استثنایی عمل می‌كند كه بر اساس میزان فشارها و وظایفی كه به آن وارد و تحمیل می‌كنیم، خود را هماهنگ می‌كند. از جمله این فشارها می‌توان به راه رفتن و نشستن نامناسب، حركات و فعالیت‌های غیرعادی یا بی‌تحركی اشاره كرد كه می‌توانند موجب بروز درد در بدن و ناتوانی جسمی شون

جمعه 03 آذر 1396 16:55

خلاصی از کمردرد در 15 دقیقه!

درد ناشی از كمر یكی از مشكلاتی است كه امروزه مردم با آن دست به گریبانند. در واقع درد كمر دومین عامل مراجعه مردم به پزشك و یكی از دلایل مهم پایین آمدن كیفیت كار در ادارات است. میلیونها نفر از مردم هستند كه ترجیح می‌دهند سالها درد را تحمل كنند اما زیر تیغ جراحی نروند. گاهی وقتها معالجات موقتی برای تسكین درد وجود دارد ولی این روشها هم خالی از خطر نیست.خوشبختانه روشی برای خلاصی از كمر درد وجود

دوشنبه 29 آبان 1396 12:55

خميدگی کافيست!

بدن ما برای نشستن در تمام روز ساخته نشده است. شیوه صحیح قرار گرفتن بدن یا به عبارتی صاف ایستادن، مساله مهمی است که روز به روز بیشتر به دست فراموشی سپرده می‌شود. روزهایی که سرکار و در مدرسه می‌گذارنیم پر از عادات و تکالیفی است که به شکلی کاملا دور از فاکتورهای انسانی، ارگونومی انجام می‌گیرند. چند مثال آشنای این موارد: کار با کامپیوتر، کیف‌های رو دوشی یا کوله پشتی بسیار سنگین

پنجشنبه 25 آبان 1396 16:55
6 از 9